• Titlu in romana: Giuvaerul palatului (Tvr1)
  • Gen: Istoric, melodrama, medical, romance
  • Episoade: 54
  • An: 2003-2004
~Rating: Max.=57.8%, medie=46.3%~
Nota mea: 5*/5

Un serial unic!! De ce? Cred ca l-am vazut deja de 5 ori. A fost primul meu serial coreean si primul contact cu tot ce inseamna cultura si showbiz-ul coreean. (Recunosc ca la inceput am crezut ca sunt chinezi sau ceva, la fel ca toata lumea, dar acum ma enervez cand cineva nu poate face diferenta).

Sa vedem: Dae Jang Geum, un serial istoric care te tine in suspans, vrand sa vezi tot timpul ce mai urmeaza si care probabil te va priva de niste ore de somn pentru ca esti prea curios ca sa-l abandonezi. Un serial plin de lectii de viata, vise, incercari, prietenii, dragoste, determinare, onestitate si tradari. Suna a telenovela, nu? Dar nu este, datorita unor scenaristi buni care au putut sa slefuiasca totul incat sa fie un serial rafinat si de calitate.

Jang Geum este o tanara foarte inteligenta, inocenta si hotarata care a lucrat in bucataria regala din copilarie sub comanda doamnei Han, care i-a fost ca o mama in ultimii ani.

28_scene73_05

Jang Geum este o fire foarte curioasa, fapt ce i-a provocat mereu probleme cu superiorii si colegele sale, dar in acelasi timp, a fost invidiata pentru inteligenta, dedicarea si curajul ei. Toate aceste trasaturi impreuna cu talentul culinar au fost incurajate de catre doamna Han, apreciata la randul ei pentru mancarea buna pe care o gatea si firea placuta. Aceasta pereche, Jang Geum si doamna Han, reuseste sa atraga chiar si atentia familiei regale.

daejunggeum2

Dar ca in orice lupta „rau versus bine”, ele trebuie sa aiba niste dusmani, acestea fiind doamna Choi si ucenica ei, Geum Young, alaturi de toti cei care sunt de partea lor. Ele au fost mereu in competitie una cu cealalta, iar selectia noii sefe a bucatariei regale le face pe doamna Choi si Geum Young si mai rele si fioroase decat de obicei, obiectivul lor fiind nu doar castigarea competitiei, dar si eliminarea definitiva a doamnei Han si a lui Jang Geum, ceea ce si reusesc intr-un final. Impreuna cu toti aliatii lor, folosesc orice metoda necesara, fie ea si necurata, pentru a scapa de ele, iar in cele din urma reusesc sa puna mana pe bucataria regala.

best2102_01

Va putea oare Jang Geum sa se reintoarca la palat? Sa va spun ceva: uitati de toate conspiratiile, intorsaturile de situatie si mancarea delicioasa de pana acum pentru ca ea se intoarce, si nu e singura. Nimeni nu o poate opri din a face dreptate si este mai hotarata si inteligenta ca niciodata. Doamna Choi, Geum Young si restul trupei ar face bine sa se pregateasca.

08_dae_jang_geum_korean_drama_dvd

Probabil va intrebati daca va exista si o poveste de dragoste. Evident, dar nu va constitui subiectul principal pentru ca acest serial este ceva mai mult decat siropeala si triunghiuri amoroase. Dar exista si o poveste de dragoste, cea mai pura, statornica si si sincera din cate am vazut. Doar sa nu va asteptati la prea multe scene romantice.

Asadar, daca va hotarati sa vizionati acest serial, veti avea parte de mult suspans, intorsaturi de situatie, numeroase lectii de viata, povesti motivationale si inspirationale, o poveste de dragoste care incalzeste orice inima, prietenii de-o viata, mancare delicioasa, muzica frumoasa, o introducere in cultura coreeana, actori foarte talentati si niste peisaje superbe (veti vedea un serial care a intrerupt Jocurile Olimpice pentru ca lumea prefera sa vada serialul in locul Jocurilor, asa ca oficialii au fost nevoiti sa schimbe ora, tin minte ca am citit despre asta intr-un articol).

jg-720

Gata! Sper ca nu am fost prea subiectiva si ca veti iubi acest serial la fel de mult ca mine.

Personal ratings: