descendants-of-the-sun_1560x872

Nota mea: 4,5/5
  • Gen: Romance, melodrama, comedie
  • Episoade: 16 + 3 Episoade speciale
  • An: 2016

Acest serial m-a lasat in cumpana. Nu prea stiu ce sa cred despre el. Recunosc ca am avut asteptari mari, dar  care au cam fost spulberate. Asteptam cu nerabdare noul serial al lui Song Joon Ki pentru ca mi-a placut de el in Innocent guy, iar trailerele erau destul de promitatoare si ele, ca si actorii, peisajele si toate celelalte. Populariatatea si ratingul tot mai mari au asezat acest serial pe un piedestal, iar critica la adresa lui poate reprezenta un risc.

Asadar, in primul rand, nu mi-a placut dinamica serialului. Lucrurile s-au miscat mult prea incet pentru gustul meu. Nici nu mureai de plictiseala, dar nici din cauza tensiunii. A fost asa si-asa. Cu fiecare episod, asteptam sa inceapa odata actiunea care-ti taie respiratia (sau cel putin asa se zvonea in targ ca ar fi), asa ca am asteptat, si-am asteptat, si-am asteptat…pana la episodul 8 cred. Descendants of the sun gif - Google SearchApoi a inceput sa fie mai interesant un episod-doua, chiar trei, simteam tensiunea si nevoia sa vad tot mai mult, apoi…s-a oprit iar! Iar se misca cu viteza melcului! Nu-mi venea sa cred! Pentru un serial care se invarte in jurul armatei, actiunea era prea lenta si lucrurile erau previzibile. Aproape ca ma rugam ca acest serial sa devina mai interesant pentru ca l-am asteptat destul de mult si pentru ca imi place Song Joon Ki. Incercam sa nu ma las descurajata si sa-l abandonez. Eram hotarata sa-l vad pana la capat.

Deci, care este povestea care mi-a dat atatea batai de cap? Frumoasa si indrazneata doctorita, Kang Mo Yun si Capitanul Yoo Shi Jin se intalnesc din intamplare si se Descendants of the sun gif - Google Searchindragostesc, dar profesiile lor stau in calea unei relatii amoroase intre ei pentru ca unul salveaza oameni, iar celalalt ucide oameni. In plus, misterul si misiunile secrete care-l inconjoara pe Capitanul Yoo adauga la nemultumirea lui Kang Mo Yun, impreuna cu faptul ca nu pot avea nicio intalnire normala fara ca Shi Jin sa nu fie chemat la unitate si sa plece in vreo misiune secreta, chiar din mijlocul intalnirii, lasand-o pe ea uimita, dar si putin furioasa. De aceea, Kang Mo Yun decide sa puna capat relatiei lor scurte, dar fara sa vrea, il raneste pe Yoo Shi Jin in timpul discutiei lor.

Soarta face ca doctorita Kang si o echipa medicala de la spitalul unde lucreaza, sa fie Descendants of the Sun - Google Search: trimise pentru voluntariat intr-o tara distrusa de razboi, in Uruk, unde se reintalneste cu Yoo Shi Jin si soldatii lui. De aici, serialul incepe sa devina ceva mai intens cand in mijlocul nenorocirilor de tot felul, catastrofelor naturale, amenintarilor si criminalitatii, acestia trebuie sa faca fata si sa ramana in viata.

Chinurile si aventurile pe care le infrunta zilnic fac posibila apropierea dintre cele doua personaje pricipale si astfel se Descendants of the Sun - Google Search: intrevede inceputul unei noi relatii amoroase. De asemenea, mai sunt si alte cupluri care se lupta sa fie impreuna si trec prin tot felul de incercari, asa ca nu este un serial dominat de o singura poveste de dragoste, aceea dintre Kang Mo Yun si Yoo Shi Jin.

Sincer, nu mi-a placut modul in care Kang Mo Yun l-a respins pe Shi Jin. Este in regula sa faci si pe inabordabila, mai ales cand esti curtata de o persoana atat de sigura de sine si directa cum este Yoo Shi Jin, mai ales ca pare a avea o anumita experienta cu femeile…, dar cand a vazut ca el este serios in privinta ei, ea nu a facut decat sa vorbeasca despre cat de diferite sunt meseriile lor,  cum ea salveaza vieti si el omoara oameni. Cred ca el a fost destul de ranit de asemenea vorbe pentru ca in primul rand, nu este vreun mafiot care  omoara oameni la intamplare sau pentru a-si atinge anumite scopuri, este un soldat care apara tara si oamenii cu propria-i viata, ceea ce mi se pare demn de respect, mai ales ca trebuie sa fii la datorie 24/7, sa fii prezent la orice dezastru natural sau conflict, fiind nevoit sa traiesti de cele mai multe ori departe de cei dragi si chiar si de tara, in niste conditii dure.Descendants of the sun gif - Google Search

Nu mi-a placut faptul ca soldatii erau priviti cam de sus de ceilalti oameni. Din cate stiu, la noi este exact invers. Armata este destul de respectata si este institutia care se bucura de cea mai mare incredere din partea populatiei (si nu degeaba).  De asemenea, nu mi-a placut aroganta excesiva a lui Kang Mo Yun. Avea o parere mult prea buna despre ea si uneori era atat de aroganta (zic eu…), incat intra singura in bucluc. Ce-i prea mult, strica!

Eu cred ca trebuia sa-l respinga pe Shi Jin intr-un mod ceva mai matur si rational, decat sa-i schiteze diferenta dintre ei si meseriile lor. Presupun ca principalul motiv care a dat nastere nemultumirii ei a fost faptul ca Yoo Shin Jin era un tip misterios, avea multe secrete si ducea o viata plina de imprevizibil, ceea ce pentru ea ar fi fost greu de acceptat si i-ar fi fost difcicil sa se adapteze. De asemenea, pericolul care-l inconjura pe Shi Jin din cauza slujbei lui si teama ca-l poate pierde in orice moment in vreo misiune au contribuit la nemultumirea ei. Deci, ar fi putut sa spuna pur si simplu: „Cred ca esti o persoana interesanta, dar ma simt coplesita de stilul tau de viata si nu cred ca ma pot adapta felului tau de a fi. Mi se pare dificil sa am o relatie cu un soldat, imi pare rau” (cam asa ceva…).

Mi-a placut personajul lui Joon Ki, mai ales sarcasmul lui Shi Jin, era fermecator si putin nebunatic, dar si indrazneala si limba ascutita ce o caracterizau pe Kang Mo Yun (atunci cand nu intrecea masura). Descendants of the sun gif - Google SearchCe m-a deranjat a fost faptul ca se flatau non-stop! Chiar non-stop! In fiecare episod isi spuneau de cateva ori unul celuilalt cat de frumosi si nemaipomeniti sunt ei…Stiu ca au avut actori alesi pe spranceana, dar totusi, nu trebuie sa ni se reaminteasca din 5 in 5 minute. Nu stiu daca imi impartasesc si altii parerea, dar se cam vedea diferenta de varsta dintre cei doi actori principali, ceea ce mi s-a parut un minus.

De la episodul 13 cred, actiunea a reinceput, a fost destul de intens, dar serialul se apropia de sfarsit si mi s-a parut ca au grabit putin lucrurile. In loc sa distribuie actiunea in fiecare episod, am avut impresia ca au ingramadit-o pe toata spre sfarsit.

Descendants of the sun s-a axat foarte mult pe aspectul exterior, de la actori la peisaje si toate celelalte. A fost unul din punctele lor forte si probabil, un factor ce le-a sporit popularitatea.

In final, vreau sa vorbesc despre Onew (Shinee) care a avut primul lui rol si s-a descurcat chiar foarte bine. E adevarat ca personajul lui a semanat cam mult cu felul sau de a fi, si i-a fost probabil mai usor sa interpreteze, dar a avut si unele scene foarte triste si puteai sa vezi ca si-a intrat bine in rol, ii simteai durerea (desi a fost cam ciudat sa-l vad asa de serios si plangand).

In concluzie, acest serial m-a lasat putin descumpanita cum am mai spus, nu a fost unul dintre cele mai bune pe care le-am vazut, in ciuda popularitatii, dar nici cel mai prost, l-am vazut pana la sfarsit, ceea ce este bine.

• Actori: 5/5
  • Personaje: 4,5/5
  • Povestea de dragoste: 4/5